Karlovarské letiště je dnes moderním lokálním mezinárodním letištěm s ambicí stát se soběstačným leteckým přístavem Karlovarského kraje, přívětivým pro všechny druhy létání.
Od října 2019 operuje na lince Karlovy Vary - Moskva – letiště Vnukovo ruská společnost Pobeda, součást Aeroflot Group a do Karlových Varů létá 6x týdně (denně kromě soboty). Své lety operuje letounem Boeing B 737 – 800 NG. I díky této společnosti došlo v roce 2019 k meziročnímu nárůstu počtu odbavených cestujících 43 %, bylo tak odbaveno celkem 62.434 cestujících, počet pohybů letadel vzrostl o 41 % na 7736 pohybů. Na tomto nárůstu se podíleli vedle pravidelných linek především stálí provozovatelé působící na letišti – F AIR a Letecký klub Karlovy Vary.
Letecká škola F AIR působí na českém trhu od roku 1990. Stala se první soukromou leteckou školou v České republice a během svého vývoje vyškolila již více než 1700 nových pilotů. F AIR poskytuje širokou škálu výcviků od ultralehké licence až po licenci obchodního pilota. Hlavní sídlo společnosti se nachází na letišti v Nesvačilech u Benešova a v červnu 2019 zahájila provoz nová pobočka školy F AIR právě na letišti v Karlových Varech. Karlovarská báze se zaměřuje primárně na integrovaný výcvik profesionálních pilotů ze zahraničí, ale mezi její absolventy a současné kadety se řadí také několik českých studentů ČVUT. Aktuálně F AIR v Karlových Varech provozuje letouny typu Cessna 152 a Tecnam P2006T. Od počátku provozu do konce roku 2019 bylo provedeno průměrně 160 přistání nebo letmých přistání bázovaných letadel měsíčně. Z hlediska rozložení letů představovaly v roce 2019 lety mimo řízený okrsek 90 % letového času a místní letová činnost tvořila 10 %. Společnost F AIR se v roce 2019 podílela na organizaci Dne otevřených dveří Letiště Karlovy Vary. V rámci vydařené akce byly pro děti připraveny zajímavé hry a pro zájemce o létání byly uspořádány přednášky kapitána Vladislava Pružiny, který v F AIR zastává funkci vedoucího výcviku. Účastníci přednášky byli na závěr slosováni a výherci si mohli na vlastní kůži zažít let výše zmíněným letounem typu Tecnam P2006T.
Letiště Karlovy Vary si uvědomuje, že pro letiště je důležité i všeobecné letectví, a dělá proto řadu opatření k tomu, aby bylo letiště pro „sportovní piloty“ atraktivní, ať už jsou přímo z Karlovarského kraje, České republiky, nebo ostatních evropských zemí.
Letiště Karlovy Vary chce v zájmu přilákání pravidelných linek zásadně přestavět ranvej, která je z mezinárodních letišť s veřejným provozem nejužší v republice. Měří na šířku 30 metrů, přestavba by tak přinesla především rozšíření dráhy. Je uvažováno o třech variantách přestavby. První počítá pouze s rozšířením dráhy na 45 metrů, ve druhé variantě se vedle rozšíření dráhy počítá i s jejím prodloužením o 240 metrů, třetí, nejvíce preferovaná, varianta s prodloužením o 360 metrů a jejím rozšířením. Tato akce by stála bez mála 734 milionů korun. Rozšíření a prodloužení dráhy má zásadní význam pro počet odbavených cestujících, neboť velká letadla, která chtějí v Karlových Varech přistát, nemohou být kvůli rozměrům dráhy plně obsazena. Podle zvolené varianty přestavby mohou práce trvat až osm měsíců, během kterých by letiště bylo mimo provoz;, o tom, která varianta přestavby bude zvolena, se rozhodne během letošního roku.
Foto archiv SPKL, Fair a LKKV.info-Petr Polák